Han friade på Olearys

Så jävla pinsamt att jag ville springa där i från och aldrig mer komma tillbaka.

Jag jobbade idag (på Olearys) och till en början var det en helt vanlig Torsdag med allsvensk fotboll som ända intressanta sporten på tv-apparaterna.
Ganska tidigt under kvällen kom det in ett par... Dom käkade och tog en öl. Efter maten började dom dricka drinkar, inget konstigt alls men det skulle snart visa sig att dom antagligen behövde varenda droppe alkohol i kroppen!!

15 minuter in i Hammarby-Ifk Göteborg- matchen så ville killen i sällskapet prata lite med någon av oss i personalen. Han förklarade att han i halvlek tänkte fria till sin flickvän och frågade om vi kunde rikta strålkastarna (som annars e riktade mot scenen) mot deras bord och tända upp ordentligt när det var dags.

Jag tycke att det fan borde vara våran skyldighet att berätta för stackaren att det här verkligen var en skit-kass ide, men min kollega Bella hade en helt annan inställning...Hon hade inga som helst problem med att stackaren var 20 minuter från att göra bort sig tjockt mycke!!

Jag kunde inte stanna kvar inne i lokalen och bevittna det hela, jag tyckte att det var på tok för pinsamt...men jag kunde ju ändå inte missa denna cirkus så jag riggade upp en dold kamera. Haha, jag knöt fast mobilen runt ett av glasen i glaspyramiden och fixade exakt rätt vinkel för att kunna spela in allt.   

Kameran var på plats och strålkastaren var riggad och Frieriet var snart ett faktum.... Men, jag hann inte ens trycka på rec-knappen innan han va klar. Fort gick det vill jag lova!! Det jag fick på film är alltså "efterspelet" den stunden efter frieriet när de blivande äkta makarna hoppar å studsar av lycka och frenetiskt hånglar...  NOOOOT   hahahaha



Bella tyckte visst att dom förtjänade en applåd... och hon bjöd även på en Grattis-drink med två sugrör alá romantik =)

ÖÖÖhhh...svaret på frieriet blev faktiskt ett JA även fast det kanske inte ser så ut på filmen...
Till sist vill jag bara konstatera att det nog e sant som det sägs, Det verkar visst finnas någon för alla...även för dom som väljer att fria på Olearys.

Slutet gott allting gott
Lina

Kommentarer
Postat av: Anonym

HUR TÄNKTE HAN DÄR????

2009-04-24 @ 01:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0