Hela långa veckan....

Nu har jag haft semster från bloggen lite FÖR LÄNGE!!! Så länge att jag nu kommer kväva den med tidernas längsta inlägg... Jag ska dra hela veckans äventyr på en å samma gång.

Tisdag:

  Efter att ha slappat bort hela måndagen så ville jag ta igen och va lite redig.
  Jag jobbade på oleary´s ett par timmar och efter det tog jag vägen förbi
  Shell för att tvätta bilen, va lite rädd att framstå som retard när man efter
  midnatt får för sig att utföra denna syssla och det visa sig att man visst va lite udda,
  så udda att Shell satt halva priset på biltvättar efter 11 för att fler ska välja denna
  tid framför mitt på dagen som ALLA andra.



Onsdag:
  
Då var det sags för skola...men vi blev inte särkilt framgångsrika denna dag. Otur för skolarbetet  men lyckligt vis för oss så dök årets första vår-dag upp bara sådär. 
Det va helt ömöjligt att sitta kvar inne framför datorn så jag och Alexander   tog bilen i
jakt  på första bästa ute-servering. Så jävla nöjda blev vi när vi upptäckte att vårat 
favvo-lunch-ställe redan hade hunnit fälla upp ett par bord och stolar på framsidan =) 
Jag & Alexander är helt enkelt 2 cool 4 school och sallad & latté på årets första
uteservering e nu avklarad!!!! 
Efter lunchen hade jag en klipptid hos Nettan på salong Aqua i Stenungsund. Jag hade bestämt mig för att färga håret också... Å allt höll på att gå åt pipan. När jag kliver in på salongen hör jag Nettans kund säga: "ååhh vilken fin färg den tjejen hade på håret" Nettan säger: "ah fast hon ska färga håret idag, hon ska bli mörkare" Varpå kunden säger: " Nääähe Å hon kommer ångra sig!!!" Eftersom jag är en jävligt feg människa som helst låter bli att prova nya saker så var det väldigt nära att denna allt för ärliga människa fick mig att hoppa över färgningen... Men tacka fan för Nettans övertalningsförmåga!!!!
                                                                                          
Torsdag: 
Jag jobbade i Torsdags...men hann med en hel dags shopping i Göteborg under dan. Slutsatsen jag kan dra efter denna dagen är att jag SUGER, jag är totalt jävla urkass på att shoppa!!! Jag lyckades köpa på mig två linnen, dock inte för att jag tyckte särkilt mycke om dom utan för att jag helt enkelt inte kunde tillåta mig själv att komma hem tom-hänt!!!
Under dagen hann jag med tre olika uteserveringar och liter-vis med cafe latté, förövrigt gick jag mest runt och mös i min nya hårfärg, jag fullkomligt ÄLSKAR min nya hårfärg...Nettan: jag e skyldig dig en, du får hångla me mig vilken dag som helst nu!!!  



Fredag:
Fredag kväll var det dags för student-fylla, Ahh det va planen i alla fall men det blir ju sällan som man trott. Vi va 5 tjejer från klassen som träffades på Vasastan för å prata dynga och dricka cider. Jag var som alltid en halvtimme sen till träffen och låg redan två cider efter... men trots att jag på bara ett par minuter lyckades komma ikapp så blev ja inte ens lite full.Antingen beror detta på att jag äntligen har börjat tåla alkohol eller så har jag blivit för gammal för att vilja skämma ut mig på på offentliga platser.

Lördag:
Tack vare den ute-blivna fyllan på fredakvällen så slapp jag ju bakfyllan på lördag morgon och kunde i stället äta en sjukt mysig frukost på Linné. På väg hem från Göteborg hamnar jag bakom denna mc-knutte, aahh inte vilken mc-knutte som helst utan en äkta "Hells-angels-knutte". Jag kan vara den enda flickan i hela världen som har en pappa som hade blivit nöjd om han fick en medlem från Hells angels i vardagsrummet på jul-afton, och detta har inget att göra med imponerande brotts-register eller skräckinjagande yttre....näh det handlar enbart om det gemensamma intresset för just Harley Davidson. Jag måste nog tyvärr göra dig besviken här pappa, för även om jag skulle anstränga mig så skulle jag inte lyckas omvända mig och helt plötsligt bli attraherad av groteskt stora och skäggiga män i skinn-kläder.



Hemma från Göteborg hann jag med en snabb dusch och sen var det dags att hoppa in i bilen igen, för det vankades STORT kalas i Örebro. Moster Linda fyllde 30 och en sån grej får man ju bara inte missa. Jag lyckades köra dit på under två timmar... skall vara en rätt bra bedrift har jag hört, vad tycker du Carolina, hade du & Thor-kenneth klarat den resan??? Bilder från moster Lindas kalajs kommer vilken dag som helst nu.......

Söndag:                                
  Lyckades undvika baksmälla även denna dag så jag kunde hyfsat  tidigt sätta mig i bilen 
  och köra hem.... Och sen va det inte så mycke mer med det, en söndag e alltid en 
  söndag och då MÅSTE man titta  på film. "Maria Larssons eviga ögonblick" både såg och lät
  fruktansvärt tråkig ut... men på baksidan stod det: Baserad på en verklig händelse och då  
  finns det inte längre något att fundera över...om en händelse som utspelats någon gång i
  historien varit tillräckligt stor eller oförglömlig för att få filmatiseras så borde den ju faktiskt vara
  i alla fall lite intressant.

Nu är veckan helt slut och det är även min energi....så nu tänker jag hoppa i jamasen så hörs vi en annan dag!!
Lina
                                                                                                                                                                                                                                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0