Cloettas pr-avdelning...släng er i väggen!!

När jag va liten va jag himla uppfinningsrik!

Jag lyckades till exempel med förvandla förmultnat trä till kokt kyckling i mitt låtsas-kök i min skogs-koja... Ahh ni fattar grejen jag va lille mycke före min tid, för smart för mitt egna bästa skulle man också kunna säga.
När jag var 10 år drev min pappa en Ica-butik och gissa om det fanns mycke roligt att leka med på pappas jobb. En dag såg jag en stor skylt vid godiset: "Skriv ner din egna Cloetta-slogan och vinn fina priser"
Jag tog detta budskap som en uppmaning och tvingade min lille-bror att komponera en liten trudde-lutt tillsammans med mig. Nu är ju detta egentligen ingen roligt alls att berätta om idag...OM det inte hade varit för det att jag faktiskt FORTFARANDE har sten-koll på våran slogan vi skrev till cloetta, Den gick såhär...

"Hos cloetta finns det enda rätta...här finns kex-choklad center & plopp, och när du väljer din favorit...Då är livet allt annat än skit"

Vi vann absolut inga fina priser jag och min bror...kanske var det för att dom tyckte vår slogan va lille kass, kanske var det för att pappa tyckte att det var alldeles för pinsamt dåligt för att han skulle skicka in den?!?!?!....ingen vet idag vad som hände med vår slogan, men kexchoklad e i alla fall fortfarande jävligt gott.



Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0