Sås ska det va!!

Idag skulle jag luncha med Pappsi...
Jag åt inget till frukost just för att jag vet att pappa fortfarande, trots att jag snart är 25 år gammal ALLTID tvingar mig att "äta upp maten" Så för att inte behöva göra honom besviken så höll jag mig därför borta från frukosten och såg till att vara riktigt riktigt hungrig. Gissa om jag blev tokig när han sa att vi skulle äta Sushi!! Sushi var det absolut sista jag var sugen på att stilla min hunger med, men min pappa är denna planetens mest envisa man så det var bara att köpa läget.

   


Jag försökte få honom att fatta att jag ALDRIG och då menar jag aldrig äter mat utan sås, att mat utan sås inte är någon mat och att sushi borde stannat kvar där det kom ifrån!! Då gjorde pappa som pappor ska... han löste problemet och såg till att jag fick sås till maten, det blev soja-sås redd med wasabi. Det blev faktiskt rätt gott tillslut, och när jag ätit färdigt blev jag tvungen att erkänna att jag kanske visst tyckte att det var lite gott och att jag visst hade blivit mätt.
Att äta sushi är inget jag kommer ägna mig åt allt för ofta... men om det är vad som krävs för att få äta en mysig lunch i lugn och ro med pappsen så kan jag tänka mig att göra det igen!

Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0