Vad hände där egentligen?

"Once upon the time".... När jag gick på gymnasiet så hade jag en mycke präktig lärarinna. Jag nämner inga namn men Oj vad hon va redig, så redig att Drottning Silvia inte ens orkat hänga med i hennes tempo!!
Hon var "lyckligt gift" och "världens bästa mamma" till en relativt ny-kläckt liten kille. Hon var en renlevnadsmänniska utan dess like, tyckte att alkohol var för tattare och gnagde dagligen i sig alla mineraler och vitaminer som gick att få tag på, tvingade även sin son att dricka flytande silver till frukost för att det tydligen skulle vara himla nyttigt. Hon nöjde sig inte med att vara vegetarian, nä nä vegan skulle det va... och något köttliknande föremål fick inte komma i hennes eller familjens närhet, hennes son skulle minsann aldrig få uppleva tjusningen med falukorv eller hamburgare!! Dom bodde på landet långt bort från allt för att skydda sin lungor från avgaser och sonen kunde hon inte ta till stan av rädsla för att utsätta honom för alldeles för stora mängder baciller.

Jag träffade min lärare ett par år senare... Nu hade hon skiljt sig från sin man, blivit ihop med en 11 år yngre gogo-dansare och flyttat till en lägenhet på sylte. Jag tyckte lite synd om henne efter att ha ställt frågor som ofrivilligt lett henne till att ge mig dessa pinsamma svar och för att ge henne en chans till att rädda upp situationen och skryta lite så frågade jag vad hon jobbade med nu... Svaret var inte det jag hade räknat med, men sjukt kul ändå: "Jag jobbar på ett gatukök"
Hahah hur går man från gymnasielärare till korvgrillare på ett gatukök, är det ens möjligt?!?!?!

Kunde inte sova.... fördrev tio minuter med att kolla igenom vimmel-bilderna från kvällens bravader på Lipz, ÅÅh vem hittar jag där? JOOO precis, just henne....Min gamla gymnasielärare!!!! 

 
Hon är säkert en jättefin människa innerst inne, fast just nu är jag mest tacksam över att jag inte lyssnade ett skit på vad hon hade att säga under min skol-tid... Shit maj-britt va jag inte vill bli som hon!!

Lina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fatta inget nu, är det din lärare som står med kebaben? Hon ser ju ut o vara i 20års åldern själv??

2009-05-23 @ 13:29:12
Postat av: Anonym

Hehe ja det kan ju kanske tyckas lite märkligt kanske. Men det är faktiskt min gamla gymnasielärare, och jag kan upplysa om att hon INTE e 18 och knappast purfärsk =) Men jag antar att alla hennes renlevnadsår måste ha gjort nån nytta!!

2009-05-25 @ 16:59:04
Postat av: Anonym

Snyggt, men du ligger me hennes kille vilken dag som helst nu elle?

2009-05-26 @ 11:43:29
Postat av: Lina

Nigga whaaaat? Nigga pleeeeease! Hahah jag slipper helst, men en lapdance kanske hade vart nåt, många sedlar i den gubbens kallingar!

2009-05-26 @ 12:51:01
Postat av: Anonym

aa men sköjjar du elle, tror du ja hade ju njutit nått då, se han i ditt knä iförd militär kallingar o ros i munnen! När, vart?

2009-05-27 @ 22:09:27
Postat av: Lina

Militär-kallingar i all ära va...men jag e inte särkilt romantiskt lagd så skippe rosen!!!!

2009-05-28 @ 00:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0