SSssscchhhh....

Ssssch, snälla berätta inte för någon... MEN jag tror att jag köpt något olagligt. Alla ledtrådar pekar åt samma håll och man hade fått vara bra dum för att inte fatta att det är rent, äkta och 100-procentigt stöldgods jag köpt.
Det handlar om en kamera...
Min förra lilla kamera bara råkade gå sönder och jag var tvungen att ha en ny. Tyckte att det faktiskt var mycke bättre att köpa en "riktig" kamera när jag ändå var i farten så jag leta runt lite och hitta en kille som sålde en Nikon D40.
Alexander som säljaren hette påstod att kameran var "splitter ny" och "aldrig använd"
Jag var rätt så mycket skeptiskt till hela grejen redan från början och var precis på väg att avböja köpet när han ringde upp mig kl. 12 på natten för att övertyga mig om att jag "visst kunde lita på honom"
Jag var, som ni säkert förstår fortfarande inte särkild övertygad men nu började jag få dåligt samvete... Stackars gjorde ju allt han kunde för att övertala mig. Inte kunde jag dra mig undan nu, då hade ju han trott att min bristande tillit berodde på att han var väldigt NY-svensk, hade en oförstålig brytning OCH att han stammade så att det verkligen inte gick att höra ett ord av vad han sa....
Jag fick helt enkelt köpa kameran av Alexander, trots följande:

Kameran kom inte i orginalkartong och hade inga papper/manualer
Kameran hade inga tillbehör som t.ex. Laddare

Jag tyckte det va lite märkligt att laddaren till en slitter ny och oanvänd kamera på något sätt hade gått sönder och försvunnit, hur är det möjligt?!?! Och varför fanns det ingen användarhandbok med bara den anledningen att han köpt den i USA... är det så att amerikaner är så allmänbildade att dom inte behöver några manualer för att lyckas fota med en systemkamera?!?!

Jag fick i alla fall min kamera, och Alexander hade nog rätt i att den var splitter ny för jag kunde inte hitta ett enda talligt fingeravtryck på den. Idag, två veckor senare fick jag även hem en laddare på posten... det hade Alexander fixat en åt mig, himla hyvens kille den där Alexander!! Manualen gick fin-fint att ladda hem på internet så nu har jag äntligen fått mig en komplett kamera...Som jag troligtvis inte skall vifta med framför ögonen på "Farbror Polisen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0